22.4.10

JaNgaN ToLeH BeLaKaNg..

NaPe AkU PoSt TaJuK cAmNih??
SeBaB BeNda NiH AkU DApAt DaRi aWekS Aku...HeHeHE..
TeNgAh SyOk2 TiDo BgN2 DpT MeSeJ Nih..
AkU FoWaRd K...

Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya kepada gurunya.
Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang?
Macam mana juga kasih sayang itu berkekalan?

Cikgu : Ok, kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang, kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput didepan kamu. Pilih yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dah petik rumput yang palng cantik, bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya. Cikgu bertanya kenapa tiada rumput yang dipilih?

Pelajar : Tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik, memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik, maka saya pun teruslah berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh kebelakang lagi. Tapi sampai dipenghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada diantara yang dibelakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh kebelakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya,itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang dihadapan kita sebaiknya.


AkU PoWn SeBenArNya TaK FaHAm SaNgAT NgaN MesEj Nih TaPi AkU TaU YaNg SaYaNg AkU Tu WaRnInG JgN CaRi Len JE..HehEhEhE...
JaNgaN RiSaU Ye SaYaNg, B TaKkaN MeNoLeH KeBeLaKanG n CaRi Len PuNye...
LuV U SaYang...sO MuCh..


2 ulasan:

suria berkata...

poyo je ko ni... wakakaka

Tanpa Nama berkata...

iye la tue din...